ebbagranholmstrom.blogg.se - JULKALENDER 2017 - 20 December - Tips på nyårslöften

JULKALENDER 2017 - 20 December - Tips på nyårslöften

 
❅ 20 DECEMBER ❅
 
"Eh okej vad är det här för lucka?" kanske ni tänker när ni ser rubriken. Men jag ska berätta..
 
Jag har aldrig varit en person som snöat in mig på nyårslöften. Jag tycker att saker tar sin tid och bara för att det blir nytt år så behöver man inte ha något planerat inför varje år. Ta allt som det kommer. Vill du börja träna så är det olika saker som kan spela in, psyket och kroppen. Tror det är många som känner "ÅH JÖSSESnu är det dags, på med kläderna och nu drar vi, även fast jag innerst inne inte vill men det är ju ändå nytt år". Det känner jag är fel. Vill du börja träna, gör det när du känner motivation istället för t.ex. den 1/1 för att alla andra gör det. Om tanken startat i ditt huvud så har du börjat din förändring redan, sen när du t.ex. köper första träningskläderna har en till förändring skett och när du sätter foten in på gymmet har du kommit en bra bit. Du behöver inte fysiskt börja träna för att ha börjat träna, är det jag vill komma till. Hoppas ni förstår.. Långdraget? Hehe ja... 

Jag tänker att jag börjar med tipsen i tid så ni har god tid på er att komma på ett "löfte" tills årsskiftet... om ni vill ha några... jag kommer nog inte ha något i år heller :) 
 
ALLMÄNT OCH LIVSSTIL
- Försöka hitta fler guldkorn i vardagen. 
- Le mer.
- Utforska min comfortzone.
- Våga ringa fler telefonsamtal. 
- Samla fler *vuxenpoäng. *sett ifrån dig och dina mål som t.ex. tvätta mer, gå till banken själv osv.
- Bli mer minimalistisk.
- Tillåta sig att gråta/vara låg mer än vad man tillåter sig idag. 
- Sälja mer kläder på tradera/ge till second hand. 
- Köpa mer kläder second hand/på tradera. 
- Unna sig själv mer presenter. 
 
SÖMN
- Försöka lägga sig tidigare.
- Försöka gå upp tidigare.
- Avsluta dagarna med "godnatt-te".
- Unna mig fler sovmornar.
 
TRÄNING
- Försöka komma ut på promenader oftare. 
- Cykla om möjlighet, till fler ställen än jag gör nu.
- Byta ut mina träningsövningar som jag har nu mot andra.
- Gå 1 km längre på mina promenader. 
- Pressa mig själv till att göra 5-10 repetitioner till av en övning varje gång.
- Våga låta kroppen vila från träning. 
- Ta hand om skador på kroppen innan du börjar träna hårt igen. 
- Besöka fysioterapeut/kiropraktor mer och kolla upp kroppen. 
 
MAT
- Utforska vegetarisk/vegansk kost mer än vad jag gör idag.
- Köpa så mycket ekologiskt jag kan.
- Köpa så mycket svenskproducerat som jag kan.
- Våga unna mig mer fika och god mat. 
- Testa nya maträtter/desserter. 
 
Hoppas ni förstår mina tips på nyårsförändringar. Dessa är som sagt bara tips och har försökt välja ut tips sedda från olika perspektiv. Om något tas illa upp av det jag skrivit så kommenteraInget illa riktat mot någon i detta inlägg, mest tips på saker om man vill ha ett löfte men inte kommer på något. 
 
 




Kom ihåg mig?