ebbagranholmstrom.blogg.se - JULKALENDER 2017 - 13 December - Tips i julrusket

JULKALENDER 2017 - 13 December - Tips i julrusket

 
❅ 13 DECEMBER ❅
 
Tror det är rätt vanligt att ogilla vinterhalvåret i Sverige. Det som svackar mest är nog för att vädret är så kallt och ruggigt samt att dagarna känns mycket kortare då det blir mörkt mycket tidigare. Har därför samlat lite olika tips som passar lite olika "vinterproblem". 
 
1. Tröttheten tar över.
- Det blir som sagt mörkare denna tid på året och det gör att många går omkring trötta hela tiden. Det jag har som tips då är antingen D-vitamin, riktigt bra att ta endast en om dagen för att få lite extra boost för kroppen. Finns på massor av olika hemsidor och butiker.
- Ett annat tips mot trötthet som fungerat för mig är doftljus, det piggar upp mig och ger mer en mysig känsla i kroppen och rummet. Brukar fungera perfekt för mig som avskyr mörker och vedevärdigt lampljus. 
- Det sista tipset som fungerar för mig är promenader, vädret kanske är slaskigt, ruggigt, snöigt eller bara kallt men att klä på sig och slänga i favoritpodden eller en grym lista i öronen kan göra mycket för energin än om du enbart sitter hemma i soffan. 
 
2. Du fryser heeela tiden. 
- Jag är en person som konstant går omkring och fryser. Jag har därför börjat bära kläder lager-på-lager. T-shirt eller långärmad med en skön kofta eller tjocktröja över. Dessutom har jag alltid halsduk eller sjal på mig när jag är utomhus. 
- Varma drycker värmer riktigt bra när det är kallt. Dessutom är mitt sug efter något gott och varmt att dricka extra starkt om jag innan varit ute på en promenad. Glögg, varm choklad, te, kaffe eller annan god dryck framför en film eller liknande. 
- Träna. Men om jag inte gillar att träna då? Men bara en enkel åkarbrasa kan få upp värmen i kroppen på nolltid. Eller en promenad. Tycker du däremot om att träna så kan du förbereda ett enkelt pass att utföra kanske på morgonen, eller efter jobb/skola eller liknande. 
 
10 x 2 Situps
10 x 2 Utfallssteg/ben
På rygg och cykla med benen i 20 sek
Plankan 30 sek x 2
Avsluta med lätt stretch/yoga
 
Svårare än så behöver det inte vara och det får igång kroppstemperaturen riktigt bra. 
 
 




Kom ihåg mig?